Cover Image

Česká pošta a její zákaznická karta? Možná na podruhé to dopadne.

16. 08. 2013 - Doba čtení: 4 minut

Zákaznická kartaČeská pošta od začátku srpna zdražila své služby. Svým zákazníkům, kteří budou mít její kartu, poskytne slevu. Řekl jsem si, že to také zkusím a požádal o ní na webu www.zakaznicka-karta.cz.

Když o tom zpětně přemýšlím, všechno proběhlo relativně v pohodě. Vyplnit povinná pole, odeslat, v mailu zkontrolovat údaje a pak už jen čekat, kdy karta přijde.

Přišla celkem rychle, do týdne tuším. Vlastně dvě byly, dle objednávky. Průvodní dopis jsem pro jistotu celý přelouskal a pak jsem chtěl rozdělat karty, které byly zabalené v obálce s průhledným okénkem. A ním jsem také zjistil, že je na kartě špatné PSČ. Místo 564 01 tam bylo 564 00.

Zavolal jsem tedy na infolinku a řekl operátorce, že mám na kartách špatné PSČ.

„Vy jste si kartu objednával na internetu, že?“

„Ano“, odpovídám.

„Tak to jste to zadal špatně.“

No, uklepnout jsem se mohl – to ano, ale snad znám svoje PSČ, ne?

„Že Vy jste tam zadal mezeru?“

„No, je to možné.“

„To nemůžete, ono to pak místo té mezery udělá nulu.“

Bingo, tady je zakopaný pes!

Operátorka chce moje jméno, aby mi mohla poslat novou. Sláva…
Nedalo mi to a vrátil jsem se na objednávkový formulář a přišel na zajímavou věc/něčí šlendriánství.

Výběr adresy začíná krajem, pak okresem, obcí a číslem popisným. Vše je ale postupně omezováno, tzn. nemáte možnost vybrat jiný okres než je v daném kraji. Na konci je volná kolonka pro PSČ – ale, čtenáři, napiš si tam, co chceš.

 

PSČ

 

Moje závěry a otázky:

1. Česká pošta je schopná ve webovém formuláři omezit kraj, okres, obec a dokonce i platná čísla popisná.

2. Není ale schopná omezit PSČ.

3. A není ani schopná dopsat vedle pole poznámku „Zadávejte prosím PSČ bez mezery“. Nebo ho omezit na pět znaků. Nebo ho dohledat stejně, jako čísla popisná.

4. Proč si přidělává práci a náklady s novým posíláním karet?

5. Proč neřekne tomu, kdo dělal web, aby to opravil? Je to otázka minuty…

 

Před chvílí jsem psal na jejich infolinku k zákaznické kartě, tak uvidím, jestli a co mi odpoví.

 

A ty si dej pozor, jak tam sakra to číslo cpeš… Zásadně bez mezer… Hmm… tak proč jsou na něj na podacím lístku kolonky s mezerou?